טעויות הרות גורל יכולות להתגשם בשל חוסר מתן תשומת לב לתשלומים לביטוח לאומי. כיום לא חסרים סיפורים על אנשים שביצעו רילוקיישן לחו"ל ולאחר מספר שנים או קבלת מכתב מביטוח לאומי – גילו כי הם צברו חוב גדול בשל אי תשלום קבוע לביטוח לאומי. כדי לסדר את נושא המיסים לפני שאתם יוצאים לרילוקיישן בחו"ל, כדאי שתהיו בקשר עם משרד עורכי דין שעוסק במיסוי בינלאומי ובין היתר בנושאי ביטוח לאומי ורילוקיישן. אבל איך תמנעו מתשלומי יתר לביטוח לאומי? התשובות בהמשך. 

מי שעוזב את הארץ בקרוב או שכבר עזב בשביל עבודה או רילוקיישן, כדאי שידע כי חשוב לשלם את תשלומי הביטוח הלאומי גם כאשר עובדים וגרים בחו"ל. התשלום המינימלי לביטוח לאומי נע על ממוצע של 177 שקלים לחודש בזמן שהסכום הזה יכול "להציל" אתכם מהפתעות לא נעימות כמו סכומים של אלפי שקלים שיצטברו כחוב לביטוח לאומי אותם תצטרכו לשלם כמה שיותר מהר כדי להימנע מריביות וקנסות. 

הסדרת המיסים לפני עזיבה 

אם אתם יוצאים לרילוקיישן בחו"ל, כדאי להסדיר את כל נושא המיסים שיש לשלם בארץ ולעיתים גם בחו"ל לפני שאתם יוצאים לדרך. הסדרים כאלה כוללים הודעה רשמית על ניתוק תושבות, אותה יש להגיש למוסד לביטוח הלאומי. בין היתר יש למלא הצהרות מס למס ההכנסה ולבדוק כיצד תמנעו מכפל תשלומים לרשויות. בנוסף לכך מומלץ לשמור על הזכויות שלכם כתושבים עוזבים לתקופה כזאת או אחרת, או לשמור על הזכויות שלכם כמהגרים למדינה אחרת. שימו לב שכדי להנות מכיסויים של הביטוח הלאומי חשוב לשמור על מעמד התושבות ולעשות זאת באמצעות תשלומים חודשיים שוטפים לביטוח הלאומי. 

כיצד מתמודדים עם התסבוכת הזאת? 

אם אתם לא מתמצאים בנושא המיסוי, תוכלו בעזרת משרד עורך דין למיסוי בינלאומי לדעת איזה טפסים עליכם למלא, כמה כסף תצטרכו לשלם לרשויות כמו לביטוח לאומי ומס הכנסה, ולהבין מהם הצעדים שימנעו ממכם הוצאות גדולות מידי בכול הנוגע לתשלומי מיסים בארץ ובחו"ל. נסיעה נעימה!